Nabór na stanowisko Strażnika Miejskiego.
na stanowisko Strażnika Miejskiego.
I. Nazwa i adres jednostki, której dotyczy stanowisko:
Urząd Miasta i Gminy
Straż Miejska w Człopie
ul. Strzelecka 2
78-630 Człopa
II. Nazwa i adres podmiotu organizującego nabór:
Burmistrz Miasta i Gminy Człopa
Miasto i Gmina Człopa
ul. Strzelecka 2
78-630 Człopa
III. Miejsce i wymiar czasu pracy:
Liczba etatu: - 1etat
Wymiar etatu: - cały etat
Miejsce wykonywania pracy: - Urząd Miasta i Gminy w Człopie, Straż Miejska w Człopie
IV. Określenie stanowiska:
Strażnik Miejski (Aplikant)
V. Wymagania
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku :
- obywatelstwo polskie,
- ukończony 21 rok życia,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- jest sprawna pod względem fizycznym i psychicznym,
- wykształcenie co najmniej średnie,
- nieposzlakowana opinia,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór :
- umiejętność obsługi komputera (MS Office),
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunki : prawo, administracja, psychologia,
resocjalizacja, socjologia ,
- prawo jazdy kategorii B,
- ukończony kurs podstawowy dla strażników miejskich ( gminnych ),
- umiejętność pracy w zespole pracowników,
- preferowane cechy osobowościowe: empatia, wyrozumiałość, cierpliwość, odpowiedzialność, odporność psychiczna w sytuacjach kryzysowych, talent organizacyjny, silna motywacja do osiągania założonych celów,
- znajomość przepisów prawnych, a w szczególności:
- Ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 1383),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu dokumentowania faktu użycia środków przymusu bezpośredniego przez strażników gminnych (miejskich) (Dz.U. z 2009r. Nr 220 poz. 1719),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) niektórych czynności (Dz.U. z 2009r. Nr 220 poz. 1722 ze zmianami),
- Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 listopada 2003 r. w sprawie wykroczeń za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz.U. z 2003r. Nr 208 poz. 2026 ze zmianami),
- Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 2009 r. w sprawie form współpracy straży gminnej (miejskiej) z Policją oraz sposobu informowania wojewody o tej współpracy. (dz. U. z 2009 r. Nr 220 poz. 1732)
- Przepisów prawa miejscowego – Uchwały XXIV/178/2013 Rady Miejskiej w Człopie z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Człopa” (Dz. Urz. Woj. Zach. z 2013r. poz. 1468)
Wymagane dokumenty i oświadczenia :
- kwestionariusz osobowy,
- kopie stron książeczki wojskowej z informacją o stosunku do służby wojskowej,
- kopia dowodu osobistego,
- świadectwo ukończenia szkoły średniej bądź dyplom ukończenia uczelni wyższej,
- oświadczenie kandydata o niekaralności,
- CV,
-list motywacyjny,
-oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Dokumenty dodatkowe :
- świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy,
- kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności.
VI. Zakres odpowiedzialności i uprawnień na zajmowanym stanowisku:
Zakres obowiązków:
1. Egzekwowanie przestrzegania prawem określonego porządku publicznego:
a) ochrona porządku w miejscach publicznych oraz estetycznego wyglądu obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, instytucji i zakładów pracy oraz posesji prywatnych i ich otoczenia,
b) odbywanie wspólnie z policją patroli miejsc szczególnie zagrożonych przestępczością.
2. Kontrola prawidłowości i oznakowania ulic (w tym znaków drogowych) oświetlenia ulic i posesji, prawidłowego zabezpieczenia funkcjonowania punktów oświetleniowych oraz estetyki napisów, miejsc plakatowania i ogłoszeń.
3. Kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w prawie o ruchu drogowym.
4. Kontrola wywiązywania się z obowiązków przez właścicieli i zarządców nieruchomości w zakresie utrzymania należytego stanu sanitarno-porządkowego, a w szczególności:
a) wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów stałych i płynnych,
b) posiadania umów i dowodów opłat dotyczących usuwania odpadów,
c) usuwania odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości,
d) oczyszczanie ze śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości,
e) kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe,
f) kontrola utrzymywania czystości, porządku na drogach publicznych,
g) kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu.
5. Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy
w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejsc zagrożeń.
6. Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznych.
7. Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych.
8. Dowożenie lub doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień, jeżeli pozostawienie ich bez opieki zagrażałoby ich życiu lub zdrowiu, a w inny sposób nie można uniknąć tego zagrożenia.
9. Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnieniu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi
i organizacjami społecznymi.
10. Kontrola zabezpieczenia prowadzonych na terenie gminy prac inwestycyjno – remontowych.
11. Asystowanie przy pobieraniu opłat ustalonych na podstawie przepisów o podatkach i opłatach lokalnych lub ich pobieranie.
12. Ochrona środowiska naturalnego przed jego degradacją.
13. Informowanie o:
a) zauważonych awariach w sieci ciepłowniczej, telekomunikacyjnej, wodno-kanalizacyjnej, energetycznej – instytucji powołanych do natychmiastowego ich usuwania, bądź wyznaczonych
w tym celu innych podmiotów oraz administratorów obiektów lub urządzeń,
b) przestępstwach – Policji,
c) osobach nieprzytomnych lub innych potrzebujących natychmiastowej pomocy lekarskiej – pogotowia ratunkowego.
14. Zabezpieczanie miejsc zdarzeń wymienionych w pkt 13 lit. „a” przed dostępem osób postronnych do czasu przybycia właściwych służb.
15. Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
16. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie kształtowania postaw bezpieczeństwa
i porządku publicznego.
Zakres uprawnień:
Zgodny z art. 12 Ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 1383), to jest:
1.
1) udzielania pouczeń, zwracania uwagi, ostrzegania lub stosowania innych środków oddziaływania wychowawczego;
2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich tożsamości;
3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji;
3a) dokonywania kontroli osobistej, przeglądania zawartości podręcznych bagaży osoby:
a) w przypadku istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary;
b) w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1 pkt 3;
c) w związku z wykonywaniem czynności określonych w art. 11 pkt 7 ustawy, jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że osoba, wobec której czynności te są podejmowane, posiada przy sobie niebezpieczne przedmioty dla życia lub zdrowia ludzkiego;
4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia;
5) dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie do sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i zakresie określonych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia;
6) usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w przypadkach, zakresie i trybie określonych w przepisach o ruchu drogowym;
7) wydawania poleceń;
8) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych;
9) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych, prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych, jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w ustawie o Policji;
Zasady wynagradzania – wynagrodzenie pracownika zostanie określone w oparciu o przepisy: Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych ( t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1050) .
W miesiącu marcu 2014 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi 0%;
Zasady rekrutacji :wyboru kandydata dokona komisja rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Człopa, po przeprowadzeniu wstępnej selekcji oraz selekcji merytorycznej, która może obejmować , rozmowę kwalifikacyjną, test kwalifikacyjny. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby spełniające kryteria formalne zostaną powiadomione indywidualnie.
Z osobą wyłonioną w trybie naboru zostanie zawarta umowa na czas określony – do 6 miesięcy, w trakcie których odbędzie się szkolenie podstawowe, w przypadku zakwalifikowania osoby, która nie legitymuje się stosownymi uprawnieniami. Przedłużenie stosunku pracy uzależnione będzie od oceny pracy i potrzeb Gminy Człopa.
Kandydaci o wynikach rekrutacji zostaną poinformowani pisemnie. Informacja ta, zostanie zamieszczona na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Człopa.
Dokumenty należy składać w terminie : od dnia 1 kwietnia 2014 roku do dnia 11 kwietnia 2014 roku pod adresem : Urząd Miasta i Gminy, ul. Strzelecka 2, 78-630 Człopa, sekretariat, pok. Nr 3.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod telefonem : 67 259-10-69 wew. 23
Autor: Jerzy Bekker
Burmistrz
mgr Zdzisław Kmieć
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jerzy Bekker Data wytworzenia:
31 mar 2014
Osoba dodająca informacje
Jerzy Bekker Data publikacji:
31 mar 2014, godz. 14:44
Osoba aktualizująca informacje
Jerzy Bekker Data aktualizacji:
31 mar 2014, godz. 14:44